Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies klikając przycisk Ustawienia. Aby dowiedzieć się więcej zachęcamy do zapoznania się z Polityką Cookies oraz Polityką Prywatności.
Zawiadomienie o debacie nad raportem o stanie gminy za rok 2023
W myśl art. 28aa. ust. 4, 6 oraz ust 7 pkt. 2 i ust. 8 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym Rada Miejska rozpatruje raport o stanie gminy podczas sesji, na której podejmowana jest uchwała rady gminy w sprawie udzielenia lub nieudzielenia absolutorium wójtowi. Nad przedstawionym raportem o stanie gminy przeprowadza się debatę, w której mieszkańcy gminy mogą głos. Mieszkaniec, który chciałby zabrać głos w debacie, składa do Przewodniczącego Rady pisemne zgłoszenie, poparte podpisami co najmniej 50 osób. Wzór zgłoszenia do pobrania w Biuletynie Informacji Publicznej lub punkcie informacyjnym Urzędu Miejskiego w Nowej Soli. Zgłoszenie składa się najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień, na który zwołana została sesja, podczas której ma być przedstawiany raport o stanie gminy. Zawiadomienie o sesji zostanie umieszczone w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Nowej Soli w zakładce „Rada Miejska”, „Sesje Rady Miejskiej”. Mieszkańcy będą dopuszczani do głosu przez Przewodniczącego Rady według kolejności otrzymania zgłoszenia. Liczba mieszkańców mogących zabrać głos w debacie wynosi 15. Raport o stanie gminy będzie dostępny do wglądu od 27 maja 2024 r. w Biurze Rady Miejskiej. Sesja absolutoryjna jest planowana na dzień 27 czerwca 2024 r.