Zawiadomienie o debacie
W myśl ust. 4, 6 oraz ust 7 pkt. 2 i ust. 8ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym Rada Miejska rozpatruje raport o stanie gminy podczas sesji, na której podejmowana jest uchwała rady gminy w sprawie udzielenia lub nieudzielenia absolutorium wójtowi. Nad przedstawionym raportem o stanie gminy przeprowadza się debatę, w której mieszkańcy gminy mogą głos.
Mieszkaniec, który chciałby zabrać głos w debacie, składa do Przewodniczącego Rady pisemne zgłoszenie, poparte podpisami co najmniej 50 osób. Wzór zgłoszenia do pobrania w Biuletynie Informacji Publicznej lub punkcie informacyjnym Urzędu Miejskiego w Nowej Soli.
Zgłoszenie składa się najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień, na który zwołana została sesja, podczas której ma być przedstawiany raport o stanie gminy. Zawiadomienie o sesji zostanie umieszczone w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Nowej Soli w zakładce „Rada Miejska”, „Sesje Rady Miejskiej”.
Mieszkańcy są dopuszczani do głosu według kolejności otrzymania zgłoszenia przez Przewodniczącego Rady. Liczba mieszkańców mogących zabrać głos w debacie wynosi 15.
Raport o stanie gminy będzie dostępny do wglądu od 25 maja 2023 r. w Biurze Rady Miejskiej.
Sesja absolutoryjna jest planowana na dzień 30 czerwca 2023 r.