Urząd Miejski w Nowej Soli, ul. Piłsudskiego 12
pokój nr 100, I piętro
tel. +48 68 459 03 00
fax +48 68 459 03 58
e-mail: prezydent@nowasol.pl
Prezydent przyjmuje mieszkańców w swoim gabinecie w każdy poniedziałek od godz. 13.00 do 14.00
Zarządzenia Prezydenta Miasta Nowa Sól
Zadania Prezydenta Miasta Nowa Sól
Zakres czynności Prezydenta Miasta określają zapisy ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym /Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 ze zm./. Zgodnie z art. 30, 31, 31a, 31b, 33 Prezydent Miasta wykonuje uchwały rady gminy i zadania gminy określone przepisami prawa.
Do zadań Prezydenta Miasta należy w szczególności:
przygotowywanie projektów uchwał rady gminy,
określanie sposobu wykonywania uchwał,
gospodarowanie mieniem komunalnym,
wykonywanie budżetu,
zatrudnianie i zwalnianie kierowników gminnych jednostek organizacyjnych.
W realizacji zadań własnych Prezydent Miasta podlega wyłącznie radzie gminy. Swoje zadania wykonuje przy pomocy urzędu gminy.
Ponadto Prezydent Miasta kieruje bieżącymi sprawami gminy oraz reprezentuje ją na zewnątrz, opracowuje plan operacyjny ochrony przed powodzią oraz ogłasza i odwołuje pogotowie i alarm przeciwpowodziowy.
Organizację i zasady funkcjonowania urzędu gminy określa regulamin organizacyjny, nadany przez Prezydenta Miasta w drodze zarządzenia, który również określa czynności Prezydenta Miasta.